
Pakowanie
do transportu
Pakowanie w skrzynie to najbezpieczniejszy rodzaj pakowania. Doskonale sprawdza się podczas wszystkich rodzajów transportu: morskiego, drogowego, lotniczego czy kolejowego.
Skrzynie najlepiej radzą sobie z ochroną przed uszkodzeniami mechanicznymi, w tym przede wszystkim z wszelkiego rodzaju uderzeniami i nagłymi przesunięciami. Zastosowanie pełnej obudowy w połączeniu z dodatkową warstwą folii lub akyluxu pod dachem, pomaga bardzo efektywnie chronić ładunek, również przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi panującymi na morzu lub podczas transportu kołowego.
W zależności od rodzaju ładunku, odpowiednia konstrukcja skrzyń, pozwala na ich piętrowanie, czyli ułożenie jednej skrzyni na drugiej. Takie rozwiązanie możne znacznie zimniejszych wymagane miejsce na jednostce transportowej, tym samym przyczyniając się do zoptymalizowania rosnących kosztów transportu.
Doskonałym rozwiązaniem jest pakowanie w skrzynie, ponadnormatywnych towarów np. dużych konstrukcji i maszyn przemysłowych, które nie mieszczą się do zwykłych kontenerów morskich 20 i 40 stopowych, czy standardowych naczep ciągników siodłowych.
W takim przypadku jedynym rozwiązaniem jest transport na odkrytych platformach jezdnych lub otwartych kontenerach typu Flat Rack. Wówczas ładunek jest najbardziej narażony na działanie czynników zewnętrznym. Z taką ochroną najlepiej radzą sobie skrzynie.
Podczas transportu morskiego wewnątrz skrzyni stosuję się folię aluminiową vacuum, wraz z pochłaniaczami wilgoci. Dzięki skrzyni, folia, która ma kluczowe znaczenie w ochronie klimatycznej, nie jest narażona na uszkodzenia mechaniczne.
Gdy mamy do czynienia z transportem morskim wewnątrz zamkniętych kontenerów, lub transportem drogowym wewnątrz zamkniętych naczep, bardzo dobrym rozwiązaniem jest pakowanie na podestach i paletach transportowych.
W takich sytuacjach ryzyko uszkodzeń mechanicznych jest mniejsze.
Rozwiązanie to stanowi nieco korzystniejszą cenowo alternatywne do pakowania w skrzynie.
Metoda ta również pozwala na użycie zabezpieczenia klimatycznego w postaci folii aluminiowej pakowanej próżniowo i pochłaniaczy wilgoci.
Dodatkowa ochroną od uszkodzeń mechanicznym może stanowić pokrycie ładunku dodatkową warstwą grubej folii termokurczliwej 200 micronów.
Sztauowanie kontenerów
Jak poprawnie zabezpieczyć kontener morski?
O czym należy pamiętać przed zamknięciem kontenera?
Odprawa celna?

Zapraszamy do współpracy!
Zadzwoń – tel. 668 730 700
Napisz – info@drpacking.pl